9 Ocak 2010 Cumartesi

KAYNAŞTIRMA

Kaynaştırma: Gerektiğinde özel gereksinimli öğrenciye ve /veya sınıf öğretmenine destek özel eğitim hizmetleri sağlanması koşuluyla, özel gereksinimli öğrencinin normal eğitim ortamında eğitilmesidir.
Kaynaştırma eğitimi ilk olarak ABD’de 1975 yılında Tüm Engelli Çocuklar İçin Eğitim Yasası’nın yürürlüğe girmesiyle özürlü bireylerin ücretsiz olarak devlet okullarında ve en az kısıtlayıcı eğitim ortalarında eğitilmesi düzenlemesiyle gündeme gelmiştir.
En az kısıtlayıcı Eğitim Ortamı: Çocuğun gereksinimlerini en iyi şekilde karşılayan ve normal yaşıtlarıyla en üst düzeyde paylaşmasını sağlayan yönetsel düzenleme türüne en az kısıtlayıcı eğitim ortamı denir. Özel gereksinimli bireylerin eğitim alabilecekleri ortamlar, en az kısıtlayıcı olandan en fazla kısıtlayıcı olana doğru şu şekilde sıralanmaktadır:

Tam zamanlı kaynaştırma: Özel gereksinimli öğrencinin kaydı normal sınıftadır; öğrenci tam gün boyunca normal sınıfta, normal sınıf öğretmeninden eğitim almaktadır.
Kaynak oda destekli kaynaştırma: Özel gereksinimli öğrencinin kaydı normal sınıftadır; ancak, öğrenci desteğe gereksinim duyduğu derslerde kaynak odada özel eğitim uzmanından destek almaktadır.
Yarım zamanlı kaynaştırma: Özel gereksinimli öğrencinin kaydı özel sınıftadır; öğrenci başarılı olabileceği derslerde kaynaştırma sınıfında eğitim almaktadır.
Özel sınıf: Özel gereksinimli öğrencinin kaydı özel sınıftadır; öğrencinin tüm gereksinimleri özel sınıfta karşılanmaktadır.
Gündüzlü özel eğitim okulu: Özel gereksinimli öğrencinin kaydı özel eğitim okulundadır; öğrenci aynı özür grubundan öğrencilerle eğitim almaktadır.
Yatılı özel eğitim okulu: Özel gereksinimli öğrencinin kaydı özel eğitim okulundadır.Öğrenci aynı özür grubundan öğrencilerle birlikte eğitim almakta ve geceleri de okulun yatakhanesinde kalmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder