9 Ocak 2010 Cumartesi

ÖZEL EĞİTİM

Bireyler birbirinden farklı ve benzer özelliklere sahip olup, benzerliklerini
ve farklılıklarını dikkate alan, gelişmekte ve değişmekte olan dünyaya ayak
uydurmalarını sağlayacak bir eğitim sürecine gereksinim duymaktadır.
Bireyler benzerlik ve farklılıklardan kaynaklanan gereksinimleri dikkate
alınarak eğitim sürecine dahil edilmektedir. Yaşları ve gereksinimleri
doğrultusunda okul öncesi, ilköğretim, yükseköğretim olanaklarından
yararlanmaktadır.

Özel eğitim, 30 Mayıs 1997 tarihli Özel Eğitim Hakkında Kanun
Hükmünde Kararname’de şu şekilde tanımlanmaktadır: “Özel Eğitim, özel eğitim
gerektiren bireylerin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için özel yetiştirilmiş
personel, geliştirilmiş eğitim programı ve yöntemleri ile onların özür ve
özelliklerine uygun ortamlarda sürdürülen eğitim” dir. (KHK/573 1997)
Özel gereksinimi olan bireylerin, mümkün olan en erken dönemde,
gereksinimlerine uygun eğitim ortamlarında, uygun yöntemler ve araç-gereçler
kullanılarak desteklenmesi varolan kapasitelerini en üst seviyede kullanabilmeleri
ve sorumluluklar ile gelişimsel görevlerini yerine getirebilmeleri, kendilerine en
uygun özel eğitim hizmetlerinden yararlanabilmelerine bağlıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder